THAI EXPRESS

Green Tea

Guava with Lychee

Pineapple Fried Rice

Thai Green Curry Laksa

Hari ini aku nak perkenalkan Restoran Thai Express di The Curve, Damansara.

Kami pergi The Curve, memang agak jauh dari Shah Alam.
Tapi kami teruskan juga sebab katanya dia nak tengok IKEA.
Kami menaiki Rapid KL dari Shah Alam ke KL Central, huh! memang jauh..
Sesudah tiba, kami menaiki pula Putra LRT menuju ke Kelana Jaya..
Tiba pula di sana naik teksi.. cuba kira berapa byk 'Public transport' kami naik..
byk kan?
Setibanya kami di Damansara, kami menuju ke The Curve..
Of course la benda pertama yang dicari adalah makanan...
" Aku tak boleh hidup tanpa makan.."
Puas la kami keliling The Curve tuh...' last-last'
aku pun 'serang' THAI EXPRESS.
Nampak menarik..
em... dari segi suasana.. agak casual..
waiter & waitress dia kurang menarik sikit, hehe..
pastu x berapa 'friendly'..
Aku pun order la Pineapple fried rice ngn guava with lychee..
Dia pula order Thai Green Curry Laksa dengan Green tea.. asyik' green' je
Pineapple fried rice ni boleh tahan la.. tapi...
KOMEN: Pineapple fried rice:
1. terlalu berminyak
2. nasi digoreng agak hangit
3. nenas diasing..katanya "Pineapple fried rice"

Bagi aku 'ok' jelah..
baik makan kt gerai..
Tapi guava with lychee memang sedap..
Buatkan aku ada idea nak buat air camtuh..
KOMEN:Thai Green Curry Laksa:
1. agak pedas sedikit
2. Portion memang besar
3. berlemak.. X sesuai bagi yg nak diet
4. agak muak kerana bersantan

semuanya 'ok' je..
xde apa yang menarik.
Price dia boleh tahan..
Anyway, kalau teringin bolehlah mencuba.
Bye

Comments

Popular Posts