Piknik bersama Kawan

Cian kakak kite berdua ni.. angkat berat2.
Berendam nampaknya..


Sejuk...



Cak..

Ni tarian inang yang sempat di praktiskan..




Peace saje...

Tolong! Tolong! Nak hanyut...

Sapa kata dalam air xleh pose maut.. huhu
Inilah barisan anggota-anggota di dalam air..


Basah dah..

Akak kite sorang ni..

Senyum lah... walaupun hujan..
Jom minum air hujan.

Jalan-jalan cari makan



Melantak jangan x melantak..


Pose sebelum berangkat



Pada 16-11-2008 kami serumah telah mengadakan piknik beramai-ramai di suatu tempat yag mempunyai bergelen-gelen air. huhu.. Kalau nak tahu di mana bacalah cerita ini sampai habis. jeng jeng.. Sebenanya kalau nak mula cerita, beginilah ceritanya.



Pada jam 9 pagi kami mula mengambil final exam paper food writing yang diajar oleh Puan Siti Zabedah Mohd Shariff yang telah bertungkus lumus bercoletoh kepada kami dalam kelas. Fuh! lega.. Lebih kurang jam 11 pagi kami pun keluar dari dewan peperiksaan iaitu 1 jam lebih awal. Semangat nak berpiknik la katakan.. setiba di rumah kami pun mengemas barang-barang keperluan yang patut di bawa ke sana.




Lebih kurang jam 12 tengahari kami pun turun beramai-ramai sambil membawa barang-barang yang bertimbun. Sempat pulak kiteorang intai orang lepas shooting. Tetiba ternampak kelibat classmate kiteorang yang sedang menjamu selera di Anis Sup Utara, amboi sedapnya makan.. Lepas itu, kami breifing seketika untuk mengetahui hala tuju dari leader kiteorang Abil. Masa tu la ternampak Ridzuan Hashim.. tetiba kena la tarik dengan Angah dan Fatin.. apalagi nak tangkap gambar lah..hehe.. memang kelakar gelagat kiteorang masa itu.



Sejurus lepas itu, kami semua pastikan semua dah siap sedia untuk bertolak. Akhirnya dalam 12 lebih kami pun menaiki MyVi dan bertolak ke Hulu Langat. Ha! mesti korang da tahu kat ne kan? Lama juga perjalanan kat sana.. lebih teruk lagi setibanya kami di sana.. hujan turun dengan lebat sekali. Kami pun turun dari kereta tanpa payung, maka bermandi hujanlah kami. Itu belum mandi air lagi. Tempat yang kami tuju adalah Air Terjun Gabai yang terletak di Hulu Langat. Pergh! Memang cantik tapi sayang.. air terjun bercampur lumpur jadi air milo tanpa susu.. Selepas itu kami terpaksa mendaki susunan tangga yang agak tinggi (dah lah aku lama tak pergi kembara.. penat wei!). Memang dikuatkan juga semangat kami semua daki anak tangga tuh. Bila dah tiba di puncak kami pun duduk atas batu dalam hujan dan makan (dahsyatkan?). Makanan dimasak oleh Chef Ifa, Chef Sue dan Chef Angah..hehe.. boleh tahan la. Antara juadah yang ada adalah bihun goreng, ayam goreng, maggi goreng, agar-agar, keropok ikan dan air sky juice..hehe.


Selepas itu, leader kami cadangkan agar kami berhijrah pula ke Sg Congkak dan disokong pula oleh Anas tuh.. sabar jelah. Sememangnya kami ini membantah, Kak Ifa pula mengugut Abil sebab tak nak kecewa dengan keadaan air sungai.. Setibanya di sana agak kecewa juga sebab warna airnya memang serupa... disebabkan dah penat kami pun bercadang bermain-main di tepi sungai. Memang best. Siap hanyut lagi tuh.. sebab air terlalu deras. Kami pun buat aksi menyelamat.. hehe


Lebih kurang jam 6 petang kami semua berpakat lah pulang.. Dalam keadaan basah kuyup kami menaiki kereta dan pulang ke rumah.


Lihatlah beberapa keping gambar yang sempat kami 'snap' semasa di sana.


Yana
XOXO

Comments

Popular Posts