Sari Ratu, Makanan Indo (HALAL)

Masak Lemak
Nasi Putih Bentuk Kon
Kailan
Kuah Asal pedas
Belut goreng
Ayam kampung goreng

Rendang Ayam

Teringin nak mencuba makanan Indonesia? Bosan dengan lauk pauk di rumah? Cubalah makan di Restoran Sari Ratu yang terletak di :

Restoran Sari Ratu
No. 26, Ampang Waterfront
Taman Kosas, Ampang
Kuala Lumpur

Saya buat free promotion lak..haha.
Sebenarnya restoran ini terkenal dengan nasi padang, soto dan berbagai lagi makan indonesia yang sedap2. Di situ juga korang boleh tengok ice-cream yang ada juga dijual.

Semasa lawatan saya ke situ adalah di waktu late lunch jadi orang pun tak ramai. Apapun lauk masih lagi tip top. Saya memilih lebih kurang 6 lauk pauk. Antaranya, belut goreng, rendang ayam, ayam kampung goreng berempah, kuah asam pedas indo, kailan dan lagi satu tuh terlupa pula apa dia..tapi pelik ckit nak kata perut pun buka perut tapi lembik2 macam perut.

Harga dia agak mahal sikit kalau dibanding dengan restoran kedai biasa tapi masih dalam kemampuan lagi. Cuma anggaran sepinggan lauk tu dalam RM5-9 bergantung pada lauk. Kalau tengah budget2 baik pergi kedai mamak..hehe.

Dari segi suasana , tak berapa nampak macam kedai indonesia sebab dia simple decor je..tapi yang penting ada air cond. Kalu nak makan al fresco pun boleh korang duduk la kat luar.
Pelayan dia memang 'friendly' tersenyum memanjang.. dan layan dengan penuh mesra. So, jangan risau dengan pelayan yang tarik muka masam 12 inci.

Kalau korang tertarik bolehlah pergi makan2 kat restoran ini. Boleh cuba benda yang baru kan?
Selamat Mencuba.

Yana
XOXO

Comments

Popular Posts