I'm back.. oh teringat laks ayat dlm terminator tu, I'll be back (gaya arnold apa ke bende nama die). 5 hari lepas aku sebenarnya pulang ke kampung tercinta sempena nak menyambut bulan ramadhan al mubarak katakan. Parents pun datang dari Ipoh sambil menjamu mata di IKEA dan mengambil diriku di rumah.

Hari ini pula aku sudah pulang kembali ke Kuala Lumpur.. la la.. kuala lumpur ( teringat lagu kuala lumpur tu). Dulu teringat ustaz aku selalu tanya kenapa parents nak berpindah ke Kuala Lumpur sebab di sana banyak lumpur. Tergelak besar aku dengar. haha.. Ops kembali pada topik kita.

Sepatutnya, dari Ipoh aku terus ke hentian Jalan Duta tapi malang betul driver bus terus ke hentian Bukit Jalil. Adoi dahla tu, terpaksalah aku dari Bukit Jalil menaiki LRT Bukit Jalil menuju ke KL Sentral. Malangnya pula, aku ni tak familiar dengan LRT ni. Macam mana nak ke KL Sentral huh? Tapi aku beli juga walaupun takde dalam list routes dia. Ada pulak tiket dia, hurm musykil2. Aku tanya akak tu dia kata naik Sentul Timur. Aku pun ok jelah. Sampai dalam LRT aku tercari-cari mana arah tuju harus ku berhenti. Last2 dalam tu aku terfikir baik aku berhenti je kat hentian yang ada komuter. Akhirnya, aku pun pilih berhenti di Bandaraya dan naik komuter di sana. Aku pun beli tiket ke Segambut tapi malangnya, aku tak tahu platform mana nak naik. Terlupa nak tanya akak kaunter tiket. Ikut hati aku turun platform 2 tapi hati aku kata macam salah pula kemudian aku pun terus naik tangga dan turun ke platform 1. Akhirnya tren bertanda Sungai Buloh pun sampai, lega rasanya. Perjalanan dari stesen Bank Negara ke Segambut cuma satu stesen je so takyah panas punggung pun dah sampai. haha

Alhamdulillah sampai je aku pun calling2 then driver datang amik. Akhirnya lega. :)

p/s: aku tak nak caya dah akak kaunter tiket bas kalau dia kata berhenti sedangkan bas tak berhenti.

Comments

  1. dapat pngalaman baru gne transport kt kl nie...
    huhuhuhu...nnti dh lame2 compem mahir pnyer.
    leh bwak parents skali
    :-)

    ReplyDelete
  2. sy mmg biasa naik komuter, putra n bus. tp sy x familiar area bukit jalil tu. n sy dah lama x naik lrt sbb die x lalu kawasan rumah saya. parents sy pun da biasa naik.

    ReplyDelete
  3. oo...yerkr.
    mle2 mmg mcmtu ckit
    nnti ble da biase ok ler tu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts