HELLO SINGAPORE!


Bangga bangga bangga... memang bangga giler. Ops sori sangat teruja ok. Mana taknya, 1st time dapat keluar negara tak kiralah walaupun dekat. Sebenarnya aku dah lama berhajat nak berkunjung ke Singapura atau juga dikenali sebagai Lion City translation Melayu iaitu Bandar Singa. Tapi hajat bukan sebarang hajat, hajat sebenar mahu berkunjung ke Pulau Sentosa yang menempatkan sebuah taman tema baru iaitu Universal Studio. Tapi rezeki belum ada lagi buat masa sekarang untuk berkunjung ke kawasan itu. Its ok. Bulan lepas aku berpeluang membuat lawatan sambil bekerja ke Singapura di Singapore Expo berhampiran area Changi. Memang grand lah bila tengok Singapura ni dan yang paling best sebab di sana semuanya sangat bersih. Susah betul nak jumpa sampah. Tapi aku masih sayangkan Malaysia sebab kita masih mempunyai ciri-ciri tradisi dan kebudayaan yang kaya berbanding mereka yang moden. Emo** sekejap. Tapi itulah yang seronok bila menjelajah tempat orang kita dapat melihat budaya mereka.Apapun kita haruslah berbangga sebab mereka juga gunakan bahasa melayu sebagai 'everyday language' kan ada juga lah yang berbahasa inggeris.

di EXPO

Berbalik pada cerita aku ke sana sebenarnya membawa artis syarikat aku sorang tu. Disebabkan partner ku tak dapat ke sana maka terpaksalah aku 'incharge' kali ni. Panggil aku Maharani.. huahua.. perasan betul lah. Apapun, semua berjalan dengan lancar. Lepas habis kerja, Sempat lah posing2 skit. Lepas tu aku and the geng pergilah 'usha' souvenir. Oh memang best! Kami ke Mustafa Centre di Serangoon yang dibuka 24 jam. Macam-macam ada, macam MYDIN di Malaysia pula gayanya. Aku sempat pau coklat sekotak harag dia 11.70 SGdollars lebih kurang RM20++ rasanya.

From Malaysia with love
Duit singapore

Keesokkannya aku pun balik ke KL semula, aduhai sedih tak sempat pusing-pusing dengan sepuas-puas. Singapura akan ku singgah ke sana lagi. ciao!

Comments

  1. hehehe....syok sgt pi sane makcik?
    i went there several times....
    xkn shopin tu jerk? kate kuat shopin..hehhe
    mak cik xde ym ker??

    ReplyDelete
  2. pi sana sebab kerja. so x sempat nk shopping sgt
    bdn pun penat sgt. :( sedih. adalah ym liyana5550@yahoo.com. nape?

    ReplyDelete
  3. hmmm.....xpnh nmpk yana on pon...
    this is mine it_is_me_kot@yahoo.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts