LEPASKANMU KERNA TERPAKSA

cewah, mata nak bling bling..baget cun ar


ohmai, siapa yang tak pernah dengar lagi lagu ni memang outdated lah korang. nilah lagu putus cinta yang paling top 2011 ni. taip je kat google search lepaskan....gerenti keluar lah tajuk dia. cuba hayati dan fahami lirik lagu dia diselangi lirik melodi dia memang menusuk kalbu. tambahan pula kalau ada kena mengena dengan kisah percintaan yang tak kesampaian.




Tak Dapat ku lupakan kenangan silam
Susah dan senang kita harungi berdua
Bersumpah setia hidup mati bersama
Sehingga ke penghujungnya
Tergamak engkau meninggalkan diriku
Disaat aku memerlukan kasih sayangmu
Kini aku sendiri meneruskan hidup ini
Bersama hati yang telah kau lukai
(Korus)
Menyesalnya aku menyintai dirimu
Kini ku sengsara akibat perbuatanmu itu
Kini kau bahgia hidup disampingnya
Mudahnya aku kau lupakan
Betapa sakitnya pedihnya
Kau kata kau cinta dia
Mengapa diriku akhirnya
Menjadi mangsa dalam percintaan
Oh pilunya
Terpaksalah aku sendiri
Mengundurkan diri demi
Keluargamu mengharapkan
Agar ku berlalu pergi
Untuk sidia pilihan hatimu
Dengan rela ku lafazkan
Selamat tinggal sayang
Ku doakan agar engkau bahagia
(Ulang Korus)
Dengan rela ku lafazkan
Selamat tinggal sayang
Ku doakan agar engkau bahagia
DISEBALIK KISAH BENAR LEPASKAN MU KERNA TERPAKSA
bnes partner ku yang garang..amy uk's



sebenarnya lagu ini dicipta oleh encik partner ku a.k.a Amy Uk's (http://amyukay.blogspot.com) yang degil tu. ini merupakan kisah percintaan dia pada tahun 2007 dengan seorang gadis. perkenalan mereka mendapat restu dari kedua ibu bapa malahan amy amat rapat dengan hali keluarganya. walaubagaimanapun, keluarga gadis itu adalah keluarga berharta dan amy pula dari keluarga yang sederhana. ibunya bertanya pada amy berkali-kali sepanjang pengenalan mereka jika amy mahu berkahwin dengan anaknya. pada masa itu mereka baru berkenalan jadi amy tidak dapat memberi keputusan. amy cuba maklumkan bahawa sekiranya ada yang lebih baik amy rela lepaskan si dia. namun begitu dalam hati amy tahu bahawa perbezaan mereka akan menjadi pemisah. ibu gadis pernah menyatakan hasrat ingin melangsungkan perkahwinan secara besar-besaran. akibatnya ibu amy terkesima kerana ibunya cuma mengharapkan sebuah perkahwinan yang bahgia.


Tiba-tiba suatu hari, gadis itu sms mengatakan bahawa dia mahu memutuskan hubungan. amy redha atas keputusan itu. tapi keesokannya dikejutkan dengan berita bahawa gadis itu cuba membunuh diri. amy dituduh mengandungkan gadis itu. walhal, gadis itu tidak mahu berpisah dengan amy dan dipaksa berkahwin dengan anak kerabat raja. atas paksaaan itu gadis itu cuba membunuh diri dengan menelan pil berlebihan dan dimasukkan ke hospital. tidak lama kemudian hubungan mereka kembali pulih dan amy masih bersama gadis itu. namun perasaan dan cinta tidak seperti dahulu kerana hal yang terjadi. amy merasakan bahawa mereka tidak ditakdirkan bersama. namun amy tetap bersama gadis itu. sehinggakan suatu hari amy dilanda masalah besar dan memaksa dia menghilangkan diri tanpa khabar berita. masalah itu  tidak dikongsi bersama gadis itu. hampir 3 bulan tanpa khabar berita dan dikejutkan lagi dengan berita bahawa gadis itu sudah bersama seorang lelaki lain. oleh kerana amy tidak punya lagi sebarang harta. maka beliau redha namun kejutan itu memberi tamparan hebat buat dirinya sehingga beliau sendiri bagaikan hilang di dalam dunianya sendiri. hampir sebulan ditemani ibunya, beliau seolah-olah menghidapi penyakit bipolar atau Bipolar disorder, selain itu dikenal sebagai manic depression atau bipolar depression, adalah penyakit suasan hati (keadaan jiwa) yang relatif. dimana beliau akan memandu kereta namun tidak berjumpa arah pulang rumah, menangis dan tertekan. akhirnya beliau cuba mencari ketenangan di masjid di mana di situ beliau akan duduk dan menenangkan fikiran serta berdoa diberi petunjuk oleh yang ESA. sewaktu itu juga amy meluahkan perasaannya dalam lagu LEPASKANMU KERNA TERPAKSA dengan linangan airmata.




UK'S KEMBALI BERBISA DI PASARAN
Cover Uk's Kembali Berbisa
Poster Edisi Terhad
Kini anda semua boleh memilikki sekeping Album Kembali Berbisa dengan hanya RM23.90 sahaja. Album ini baru sahaja dipasarkan di seluruh Malaysia pada awal Disember 2011 ini. Insya-allah MTV akan menyusul dalam Februari atau March 2011. Dapatkan sementara stok masih ada. Bagi yang ingin membeli online sila layari http://uksrecords.blogspot.com atau emailkan (nama, alamat, telefon anda) ke uks.records@gmail.com dan bank in ke akaun pilihan anda. hanya dengan pembelian online anda akan mendapat poster dan bagde dengan RM35 sahaja termasuk kos penghantaran!
BERITA GEMBIRA pada mereka yang nak buat koleksi T-shirt Uk's Kembali Berbisa boleh dapatkan sekarang hanya RM35 sahaja. Sementara stok masih ada!
ciaoxoxo

Comments

  1. assalamualaikum yana.. aku seperti mengenali dirimu... dah follow your blog.. nnti follow saye balik k.. peace yawww...!!

    ReplyDelete
  2. nak tanya siapa penyayi lagu Lepaskan mu kerana terpaksa yang sekarang yg keluar dekat radio.. bila tgk utube live tv3 lain pulak suara dia yg nyayi..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts