Shopping time! - Part 2

Yahooo!

Akhirnya penantian selama 7 hari barang yang ditunggu pun tiba. Sebenanrnya ambil masa 4 hari sahaja nak sampai tapi atas kesibukan dan kurier pula sampai tak kena waktu jadilah 7 hari.

Pertama kali order barang dari USA dan ambil masa 4 hari sahaja berbanding barang dari Ebay yang ambil masa berminggu musim atas sebab perbezaan kurier. Biasa di Ebay aku ambil option Free International Shipping jadi jimat tak perlu nak spend sampai RM50 untuk shipping kan.

Ok jadi dengan ini aku declare menjadi salah seorang pelanggan tetap Iherb. WoOt Woot!

Sambung cerita, bila DHL call beritahu dia nak hantar terpaksalah aku cuti sehari dari masuk ofis.  Kurier man sampai tengahari dan masa tu aku tengah tidur. Al maklumlah keletihan kerja. Aku sign dan ambil barang dari Kurier man dan lepas aku tutup pintu dalam keadaan mamai tu aku pun buka pakej tu.
Bayangkan perasaan punyalah eksaited dapat barang yang ditunggu-tunggu. Buka-buka je aku belek satu-satu kotak. Wow memang cantik packaging dia. Aku eksaited nak belek E.L.F brush tu sebenarnya sebab di Malaysia ni brush yang berkualiti semua diimport dari luar dan harga dia bukan murah tau. Terasa sayanglah pula nak pakai semua.




Apapun alhamdulillah semua dah selamat tiba di tanganku. Muahaha. Bolehlah buat pakai raya. Ini merupakan permulaan aku menjadi pengumpul barang Makeup. ^_^

Tapi apa yang pasti aku akan beli brush dari Iherb lagi. Kali ini aku akan beli Real techniques brush dari Samantha Chapman. Bagi yang tak tahu siapa dia boleh google. Tapi serba ringkas beliau adalah seorang Makeup Artis dan Youtubers. Juga ibu kepada dua orang anak. Real Techniques adalah brand beliau dan brush beliau adalah yang popular di kalangan Youtubers dan pengemar makeup. Harga berpatutan dan berkualiti.

Nantikan makeup review pasal produk E.L.F dan pembelian seterusnya.
Bukan janji tapi pasti. Jumpa lagi daun keladi. Ciao.

P/s: Salam Ramadhan dan Selamat Berpuasa!



Comments

Popular Posts